רשלנות רפואית בבדיקת gbs: ייצוג משפחות שנפגעו מפגיעות לידה

סטרפטוקוקוס מקבוצה B, שנקרא גם GBS, הוא זיהום חיידקי משמעותי שעלול לגרום לפציעה, נכות או מוות. חיידקי ה-GBS חיים בדרך כלל בחלחולת, בנרתיק ובמעיים. אם תינוק נולד לאם שיש לה את החיידק הזה, הוא עלול לעבור אליו. 

ברוב המקרים, ניתן למנוע את העברת החיידק, אבל אם התינוק שלכם סבל מנזק כתוצאה מסטרפטוקוקוס מקבוצה B, יתכן שוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית בבדיקת gbs. חשוב להתייעץ עם עורכי דין מיומנים בתחום על מנת לקבוע אם יש לכם עילת תביעה.

ברוב המקרים, נשיאת חיידק זה בכל שלב בחיים אינה גורמת לבעיות, אבל אם אישה נושאת את החיידק בכל שלב במהלך ההיריון, היא עלולה לסבול מדלקת בקבוצה B ולהימצא בסיכון, במיוחד אם היא ילדה בעבר תינוק עם הדלקת, כי במצב זה הסיכון ללידת תינוק עם החיידק גבוה פי עשרה.

איך תינוקות נדבקים בסטרפטוקוקוס מקבוצה B?

תינוקות נמצאים בסיכון להידבקות בסטרפטוקוקוס מקבוצה B במהלך ההיריון או הלידה, בשני אופנים עיקריים: ראשית, תינוקות עשויים להיחשף לחיידק ברחם, כאשר המים יורדים. שנית, תינוק עלול להידבק בחיידק במהלך המעבר בתעלת הלידה, באמצעות בליעת החיידקים בשאיפה דרך האף או הפה.

רוב התינוקות מפתחים סטרפטוקוקוס מקבוצה B במהלך הלידה או בשבוע הראשון לאחר הלידה, בממצב שנקרא GBS מוקדם. 

חשוב להבין שקיימים גורמים מסוימים שמציבים תינוקות בסיכון גבוה יותר לחשיפה לחיידק במהלך הלידה, כולל תוצאות חיוביות של בדיקת gbs בשלבים מאוחרים של ההיריון, לידה שנמשכת 18 שעות ויותר לאחר ירידת המים, או שהאם ילדה תינוק עם החיידק בעבר.

מהם תסמיני זיהום GBS אצל תינוקות?

רופאים וצוותים רפואיים חייבים להיות מודעים היטב לתסמיני GBS בתינוקות כדי לאבחן את הזיהום עם בדיקת gbs ולטפל בו בהקדם האפשרי. כמה מהסימנים והתסמינים של הזיהום אצל תינוקות שזה עתה נולדו כוללים:

  • חום גבוה
  • בעיות בהאכלה
  • בעיות נשימה
  • מקצבי לב שאינם סדירים
  • עור בגוון כחול.

אחריות הרופא לבצע בדיקת gbs

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבדיקת gbs נגד רופא שרשלנותו הובילה לפגיעת לידה. העילה לתביעה מתקיימת במקרים הבאים:

  1. הרופא חייב לפעול בהתאם להנחיות הזהירות המקצועית ולהעניק לאם ולתינוק טיפול מלא, קפדני ויסודי.
  2. הרופא הפר את חובת הזהירות המקצועית.
  3. הוכחת הסיבתיות.
  4. והוכחת הנזקים.

הפרת חובת הזהירות המקצועית של רופאים או צוותים רפואיים עשויה להתרחש בכל שלב בהריון, ורופאים וצוותים רפואיים צריכים לבצע בדיקת gbs לנשים הרות במהלך השליש השלישי להריון. 

האם אפשר למנוע סטרפטוקוקוס מקבוצה B?

קיימות שיטות יעילות למניעת העברת חיידקי GBS מהאם לתינוק במהלך הלידה. השיטות העיקריות הן בדיקה לזיהוי נוכחות החיידק במהלך ההיריון, ומתן אנטיביוטיקה לנשים בסיכון גבוה להעברת החיידק במהלך ההיריון או הלידה. 

בדיקת gbs מומלצת לנשים הרות בין השבועות ה-36 ל-37 להריון, והיא כרוכה בשטיפה שאינה פולשנית. דגימות מהנרתיק ומפי הטבעת מנותחות בתנאי מעבדה ותוצאות הבדיקה מאפשרות לרופאים לזהות את נוכחות החיידק. 

העילה לתביעת רשלנות רפואית בבדיקת gbs

מעבר לבדיקת gbs במהלך ההיריון, רופאים צריכים לתת אנטיביוטיקה לנשים עם גורמי סיכון ללידת תינוק עם החיידק, אם הרופא אינו מפרש נכון את תוצאות הבדיקה, אינו בודק את ההיסטוריה הרפואית של האם ואינו מאבחן את הזיהום ומטפל בו בזמן, להורים עשויה להתקיים עילת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת gbs.

ברוב המקרים, רופאים נותנים לנשים הרות לאנטיביוטיקה בעירוי מסוג פניצילין, אבל ניתן להשתמש גם באמפיצילין. התרופה אינה אמורה להשפיע באופן שלילי על לידה נרתיקית או לידה בניתוח קיסרי, אם הרופא מקפיד על מתן האנטיביוטיקה בזמן, ובכך מונע ביעילות את הסיכון של התינוק ללקות בדלקת, ואת הסיבוכים הנלווים.

מה קורה אם לתינוק יש זיהום GBS?

הסיכון החמור ביותר של סטרפטוקוקוס מקבוצה B הוא מות התינוק, וגם אם התינוק שורד את הזיהום, חלק מהתוצאות הפוטנציאליות האחרות עלולות להיות חמורות מאוד ולכלול בעיות רפואיות כמו:

  • דלקת אלח דם
  • דלקת ריאות
  • דלקת קרום המוח
  • נזק מוחי
  • ליקויים קוגניטיביים
  • עיכובים בלמידה ובהתפתחות
  • בעיות חושיות בשמיעה או בראייה
  • התקפים
  • ושיתוק מוחי.

תביעת נזקים ממוניים או שאינם ממוניים

אם התינוק שלכם סובל מפגיעות בלידה כמו לקויות התפתחותיות או נזק מוחי שנובעים מכישלון הרופא או הצוות הרפואי לנקוט באמצעים מתאימים למניעת הפגיעות, כמו בדיקת gbs, אבחון בזמן וטיפול תגובתי מהיר, יתכן שתוכלו לתבוע נזקים ממוניים ושאינם ממוניים שנובעים מרשלנות רפואית. 

נזקים אלה יכולים לכלול חשבונות רפואיים, עלויות טיפול ארוך טווח, כאב וסבל ועוגמת נפש. אם התינוק נפטר בגלל זיהום בקבוצת B, יתכן שנכון יהיה לנהל תביעת מוות בעוולה.

בשורה התחתונה, ייעוץ משפטי יסייע לכם להבין אם יש לכם עילת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת gbs

אם התינוק שלכם נפגע כתוצאה מרשלנות הרופא או הצוות הרפואי בבית החולים לבצע בדיקת gbs בזמן, או שלא הוזמן טיפול אנטיביוטי או שלא ננקטו אמצעי מניעה אחרים שנוגעים לדלקת בקבוצה B, יתכן שתוכלו לתבוע נזקים בגין הפגיעות שנגרמו לתינוק, הוצאות על חשבונות רפואיים לטיפולים לאחר הלידה, ופיצויים בגין עוגמת הנפש. 

חשוב להתייעץ עם עורכי דין מומחים ברשלנות רפואית בהקדם לבחינת סיכויי התביעה, ולקבל ייצוג וליווי בהליכים המשפטיים עד להשגת הפיצויים ההולמים.

עיקרי הדברים:

תזונה

תזונה נכונה בגיל השלישי

כניסה לגיל השלישי של החיים מעידה על כך שהגוף עובר שינויים שונים, הדורשים לרוב מבט מקרוב על הצריכה התזונתית היומיומית. תזונה נכונה הופכת לחשובה במיוחד לא רק לצורך שמירה על הבריאות, אלא גם לשיפור איכות החיים.

תזונה

חקירת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול: חקירה מדעית מקיפה של גורמי מזון מרכזיים

בחברה של היום, כולסטרול גבוה הוא דאגה גוברת, שכן הוא מהווה גורם סיכון מרכזי למחלות לב וכלי דם. הבנת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול חיונית לפיתוח אסטרטגיות יעילות לשמירה על רמות כולסטרול בריאות בדם ולהפחתת הסיכון למחלות לב.

תזונה
תזונה נכונה בגיל השלישי

כניסה לגיל השלישי של החיים מעידה על כך שהגוף עובר שינויים שונים, הדורשים לרוב מבט מקרוב על הצריכה התזונתית היומיומית. תזונה נכונה הופכת לחשובה במיוחד לא רק לצורך שמירה על הבריאות, אלא גם לשיפור איכות החיים.

תזונה
חקירת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול: חקירה מדעית מקיפה של גורמי מזון מרכזיים

בחברה של היום, כולסטרול גבוה הוא דאגה גוברת, שכן הוא מהווה גורם סיכון מרכזי למחלות לב וכלי דם. הבנת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול חיונית לפיתוח אסטרטגיות יעילות לשמירה על רמות כולסטרול בריאות בדם ולהפחתת הסיכון למחלות לב.